Leva i nuet!

Rent fysiskt så känner jag mig nu som innan jag tog min första cytostatikakur. Första dagarna när jag kom hem så var jag helt sängliggandes, otroligt svag men det värsta ett fruktansvärt illamående. Jag ville bara ligga i min illamåendedvala och hata mitt liv i stort sett.. Just då kändes allt enormt mörkt! 

- Gräv ner mig nu för jag kommer aldrig aldrig aldrig klara det här. Cancern kommer ta mitt liv och jag kommer dö innan årets slut! Jag tänkte på allt jag måste hinna säga till Isabella innan jag dör, skriva brev eller filma. Vart ska jag begravas? Det blir nog minneslunden där min farmor och farbror är.. Peter vart ska ni bo? Du måste åka till norrköping ofta.. Den där stenen som ligger på handfatet, - jag älskar dig. Kommer den ligga vid en blombukett nånstans?  Jag såg alla ledsna människor framför mig.. När ni går fram till min kista och lägger en ros.. 

Usch det var så hemskt!! Och i en kort stund accepterade jag att jag ska dö!! 

Men sen kom hemsjukvården! Dom gav mig allt dom kan för att få bort mitt illamående och jag låg med dropp i 2 dagar samt att jag fick ångestdämpande tabletter! Så nu hoppas jag att det aldrig blir sådär mörkt i mitt huvud igen!! Jag måste klara det här. Jag måste slå cancern! Jag vägrar att dö av den här jävla sjukdomen och jag vägrar att inte se min dotter växa upp!! Jag ska fan leva minst 50 år till!!!! 

Så nu är jag piggare och känner mig mer som mig själv igen. Mitt immunförsvar är just nu kasst men än så länge märker jag det genom blåsor på tungan och inget annat. Jag ska vara på sjukhuset och göra olika undersökningar hela veckan förutom torsdag så gäller att sprita händerna och byta kläder när jag kommer hem etc etc.. Allt för att inte bli sjuk. 

Just nu väntar jag på att göra en ny pet/ct. Sen på fredag ska vi träffa min behandlingsläkare och då kommer domen för dagens bilder. Jag vet att jag har 2 nya tumörer i lilla bäckenet, en som är/var 4x8 cm och en som är/var 3x2 cm sen är/var det 10 st svullna lymfkörtlar samt att dom ser nånting i höger lunga. Det kan vara en propp, tumör eller inflammation/infektion. Jag tror tyvärr på en till tumör. Så innebär det lungcancer? Ingen aning.. Jag hoppas att dagens bilder kommer visa att det är samma som sist! För det skulle innebära att min första kur gjort att det inte vuxit. Sen efter nästa kur hoppas jag på förminskning och efter sista kuren så ber jag att allt är borta!! Men det låter kanske som är en omöjlig dröm.. Jag vet inte! 

Varje dag försöker jag nu leva i nuet, annars får jag panik! Jag försöker vara lycklig varje dag för det jag har och för varje ögonblick jag får med min dotter ❤️ 



Jessi
2015-05-11 @ 08:25:39

💜💜💜💜💜

Sarah Fredriksson
2015-05-11 @ 08:44:43
URL: http://sarahan.blogg.se/

Åh vad jag önska att du slapp de där hemska tankarna. Önska att läkarna kunde ge dig mer hopp. Skönt att du fick ångestdempande så du kan må bättre under tiden du bekämpar denna helvetet sjukdom. Jag vet ju hur mkt cellgifter kan göra. Pappa hade också i lungan och det tog cellgifterna bort. Jag tror på dig och hejar på dig

Camilla
2015-05-11 @ 09:35:07

Det gör mig så ledsen att veta att du gått i dom där tankarna<3 fy vad jag får ont i hjärtat.Älskade vän<3 kram

Natta
2015-05-11 @ 11:44:50
URL: http://nattusss.blogg.se

Älskade Carro.. Tänker på dig varje minut! Hatar att livet är så orättvist mot dig! 😞 Håller tummar och tår för positiva besked ❤

Emma
2015-05-11 @ 12:41:10

Cellgifterna gör mirakel. Det finns det många som är bevis på. Cellgifterna har precis börjat hjälpa dig....dem ska lyckas. Kom ihåg att många idag blir friska och långt ifrån alla dör i canser. Vilken fin underbar familj ni är!!! Du, Peter och Isabella! Kramar

Marita
2015-05-11 @ 16:38:20

Älskade vän, förstår att det kommer konstiga tankar ibland vore konstig annars. Men det är tur det finns hjälp. Säger som de andra jag vet detta fixar du med din familj o lilla Isabellas kärlek o krafter till dig. yrkekramar från Faster Kärlek till dig <3 <3

Sussie WF
2015-05-11 @ 19:07:12

Usch vad hemskt med dessa tankar om framtiden! Som Sarah tidigare skrev så gör cytostatikan underverk. Jag tror på dig! Du är en kämpe! Det är klart att du klarar det här!!! Många varma kramar 💗💕💕💞💝

Tette (Vickans pappa)
2015-05-11 @ 21:17:04

Du har en underbar inställning och det kommer man långt med.Vi fortsätter hålla tummarna för dig.Många kramar till dig,Peter och Isabella :-)

linda
2015-05-14 @ 09:41:37

Du kännerinte mig. Men de gör så fruktansvärt ont i mig och läsa om din resa. Jag håller tummar och tår att du klarar denna fruktansvärda resan och kan få leva ett liv i harmoni med din fantastiskt fina dotter och din man.
Massa styrkekramar till dig och fortsätt kämpa.
Vi e många som hejar på dig

sara
2015-05-15 @ 06:49:05

Gråter när ja läser din blogg, jämt! Hatar cancer ! Men du kommer klara de här, du Är stark! Tänker på dig ganska ofta och håller tummarna för dig, din söta dotter och resten av familjen. Kramar (sara från mellanstadiet)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0