Tiden går!

Ååh nu är det inte långt kvar till allt sätter igång.. Jag har svårt att ta in det, men ska tänka på det mer idag och försöka förbereda mig mentalt samt packa! Ska bli inlagd kl 18.00 ikväll! Jag har haft min finaste Ida här i ett dygn, hon hjälpte mig tänka på annat och det var så skönt att bara umgås och känna sig "normal", mysa på soffan och brumma i vår nya bil samt lite sista shopping till Isabella, nu är snart listan komplett! Hon hade även med sig prematurkläder, dom var så små så små!! Perfekta! Hennes dotter föddes i vecka 31+0 och Isabella kommer föddas i vecka 31+2, jag hoppas att det kommer gå lika bra för oss och jag kan ändå föreställa mig hur stor hon kommer vara och vad som komma skall. 

Annars har en del planering gått i krasch  än så länge, min kära mor ligger sjuk, hon skulle egentligen ha kommit upp idag och varit här hela veckan samt ansluta med min pappa på fredag. Så nu får vi se när dom orkar komma! Frisk måste man ju vara, risk för smitta ner mig eller Peter men oxå att man faktiskt inte får träffa Isabella med ens lite förkylning. Sen skulle vi träffat min kirurg igår och då ringer min kontaktsköterska på förmiddagen och berättar att han oxå ligger hemma och är sjuk! Men hon sa att han ska vara på plats på onsdag! Jag blir helt galen om det ändras.. Ikväll kommer dessutom min svägerska och räddar situationen så att Peter slipper vara helt själv den här veckan.. Han behöver någon vid sin sida både när det gäller Isabella och mig, jag kommer ju ligga däckad i ett par dagar minst.. 

Jag har fått bra koll på min smärtlindring så jag hinner nästan inte få smärtor, på kvällarna innan 22.00=sista tabletterna så kan jag få lite feberkänsla och värk men sen blir det bättre.. Känns skönt så man någolunda kan njuta av sista tiden hemma. Sen kommer det dröja länge, kanske hinner jag mellanlanda hemma några dagar innan det är dax att flytta in på rum med Isabella! MEN kom på i skrivande stund att vi kommer ju bo på neo när jag börjar på cellgifter och som jag förstått kan ju första gången vara ganska hemsk då man inte fått klart på vilka biverkningar/mediciner man behöver ännu.. Kommer nog kännas tufft då att ligga på neo, då måste man ju vilja må dåligt hemma.. (?) puuh det är så mycket att "tänka på" så jag blir helt snurrig!! Jag skriver ett sista inlägg ikväll!! PussoKram




Gisela
2015-03-31 @ 09:30:15

Jag hoppas allt går bra, lycka till nu Carro o Peter, jag håller alla tummar jag kan ❤

Linda Jansson
2015-03-31 @ 10:58:49
URL: http://autumnleaf.se/

Håller tummarna och önskar er all lycka till! Stor och varm kram!

Emma
2015-03-31 @ 12:03:01

Ett stort lycka till, håller tummar och tår för er!!! Kram emma

Madeleine
2015-03-31 @ 12:18:18

Håller tummarna🌺🌺🌺

Gitte
2015-03-31 @ 13:20:13

Sitter i Köpenhamn och sänder dig 100000 tanker och kramar i massor. Allt kommer gå bra. Och ni kommer snart vara hemma som en lille familj som har haft en tuff början.
Läser med varje dag og har dig med i mina tanker. Jag vet att det kommer bli bra igen snart.
Stay strong - du kommer bli den perfekta mamma.
kram från Gitte

Tette (Vickans pappa)
2015-03-31 @ 14:08:38

Lycka till.Håller båda tummarna hårt!

Sarah Fredriksson
2015-03-31 @ 15:14:34
URL: http://sarahan.blogg.se/

Puss och kram på er finisar. Hoppas familjen blir friska snart och att ni får så mkt stöd som möjligt. Tänker en massa på er. ❤

Johanna
2015-03-31 @ 17:54:19

Tänker på dig/er! 💕 Fick reda på vad som hänt nyligen. Håller tummarna att allt går bra. Hälsningar Johanna (barnbarn till Karin Fredriksson)

Anonym
2015-03-31 @ 17:58:48

Känner dig inte men tänker på dig och håller tummarna så himla himla hårt <3

Anonym
2015-03-31 @ 18:56:42

Du verkar så enormt stark och balanserad!! Imorgon blir du mamma-stort! Och sen ska du bli frisk 🌹




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0