Styrka!

Att jag delar vad vi går igenom är verkligen bra för mig. Ni ger mig så mycket styrka ALLA som hör av sig, ni är mina närmsta men oxå bekanta, okända. Det är fint av er att bry er 💕 Tack!! 

Jag kan ärligt talat inte fatta att det här händer igen! Klart jag är ledsen på ett sätt men jag är inte förkrossad, tror jag.. Jag vet inte vad jag känner, ilska? Orättvisa? Samtidigt som jag känner mig blåst! Jag borde förstått att det här kunde ske.. Jag skulle inte gått på mina rosa moln och tro att det var över. Varför skulle jag helt plötsligt få en normal graviditet? Varför skulle det vara över efter baaara en operation? Hur kunde jag tro att jag skulle slippa cellgifter!?? Så jäkla dum jag var så känner jag.. 

Jag kan bara tänka på Isabella nu. Hon kommer födas när jag är i vecka 29+/30+ nånting. ca 10 veckor för tidigt! I måndags på tillväxtaultrat vägde hon 1114 gram vilket innebär att hon kanske kommer väga mellan 1200-1300 gram. Barnläkaren sa att det är en stor bebis för dom, en del väger ju 500-700 gram. Det här en storlek som dom klarar. Jag är inte rädd för att hon inte kommer klara sig, men jag är rädd för komplikationer som tex hjärnblödning.. Sen vet jag långt in inom mig att risken att hon dör kan finnas, men vad skulle då allting vara nånting för?! Allt som har hänt? Varför? Då förstår jag verkligen inte vad mitt liv ens skulle gå ut på.. 

Läkaren berättade att dom tar ut Isabella, kan vara så att hon skriker, jag är antagligen nedsövd. Men Peter är med hela tiden. Dom lägger henne i en påse för att hålla värmen sen upp på ett bord. Har vi tur så behöver hon inte en respirator utan endast en Cpap som hjälper andningen på traven, sen en sond, hon kommer få donerad bröstmjölk tills hon är tillräckligt stor för ersättning. För jag kommer antagligen gå på cellgifter så då kan jag inte amma eller pumpa till henne.. Sen får hon slangar in genom naveln samt kateter. Hon läggs i kuvös med värmebädd och lite solning. Sen ska hon bara växa och bli starkare. När hon mår tillräckligt bra så får vi ha henne på brösten såkallad kängurumetoden. Peter kommer ju få den största rollen i att bli förälder till en början, han kommer få se allt och lära sig allt och göra allt först sen får han lära mig. Han kommer bli den perfekta pappan, min älskade finaste Peter!! 

Det är han och jag som ska gå igenom en sån här sak - vi kommer klara det!!


Madeleine
2015-03-11 @ 11:05:31

All styrka till er🌺🌺🌺

Elin kusin
2015-03-11 @ 14:25:56

Ni är så fina tillsammans ❤️

Anki
2015-03-11 @ 15:13:12

Hittade hit via Jeanines blogg. Jag skickar all styrka och kärlek jag kan.
Många många varma kramar!

Kusin Natta
2015-03-12 @ 22:32:51

Ni kommer klara detta! Ni är så starka så jag blir helt rörd i hjärtat. ❤❤




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0