Snart människa igen!

Puuuh så dålig jag var där i torsdags när jag blev inlagd, jag mådde nog sämre än innan operationen. I fredags fick jag göra en magnetröntgen, det visade sig ligga sårvätska blandad med var bakom hela mitt operationssår, inte konstigt att jag knappt kunde varken gå eller kissa. Min läkare stack in en sax i såret och öppnade 2 hål där jag haft (slangar) dränage tills idag. Det bara forsade ut vätska så min snabbtväxande gravidmage har nog krymp en aning.. Provsvaren visade även ett infektionsvärde på 170 (normalt 10-15) Tagit nya prover idag som borde visa betydligt bättre. Jag börjar sakta men säkert bli människa igen. Har haft diverse biverkningar på alla piller jag stoppar i mig och fått börja om från början igen med att äta. Men färgen i ansiktet är tillbaka. Även om jag absolut inte vill ligga på sjukhus så har jag det ganska bra. Ligger i en sal med 3 andra kvinnor, fått en fönsterplats samt att man har skynken att dra för sig. Jag ligger här och ser snön falla! Känns som jag tillbringat hela vintern från fönstret. Tur att det inte är min favoritårstid! 

Har även lite ny info om cancern, egentligen är den ganska obetydlig när provsvaren väl har kommit men just nu suger jag in all ny info.. 

Förra veckan så fick jag veta provsvaren på vävnadsprovet. Det visade att min tumör har epiteliala celler.. Vilket innebär inte sarkom sa den läkaren som gav mig svaret men enligt min läkare så kan dom cellerna ändå finnas i sarkom. Men kan ju vara en gynekologisk cancer. Det tänker man ju eftersom äggstocken och äggledaren var drabbade. Men som sagt svaren är fortfarande otydliga. Så pass att patnologen i sverige som tittat på min tumör och tagit prover skickat provsvaren till nån riktigt grym patnolog i USA. Så nu väntar vi svar enda därifrån. En del negativa saker jag fått tillsagt till mig är att en epitelial tumör innebär 2 sorters cellgiftsbehandling. Är det livmoderhalscancer så måste jag operera bort livmodern. Och på magnetröntgen i fredags såg dom förändringar på stumpen där äggledaren satt.. 

Det känns ju som att det aldrig kommer ta slut! Men det är bara vänta.. 

Just nu längtar jag efter att få komma hem igen, fortsätta med Isabellas rum. Och så längtar jag till våren 💗 





Tette (Vickans pappa)
2015-02-01 @ 19:43:49

Skönt att du mår bättre :-)

Anonym
2015-02-02 @ 00:14:06

Hej! Du verkar vara en stark kvinna!! Fortsätt så!!! Och du kommer att vara en super mamma!! Din dotter kommer att vara stolt över sin mamma!! Mvh Emma

Anonym
2015-02-02 @ 00:14:08

Hej! Du verkar vara en stark kvinna!! Fortsätt så!!! Och du kommer att vara en super mamma!! Din dotter kommer att vara stolt över sin mamma!! Mvh Emma




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0