Framflyttat!

Igår kl 10.00 kom jag till avdelningen på Radiumhemmet där jag ska ligga nu måndag till fredag för en ny cytostatika behandling som kallas TIP. Dagen började med prover och försöka sätta en nål mitt på armen "långt" ifrån ett veck eller led.. För tydligen är den ena cyten väldigt känslig och kan typ fräta under huden om den kommer utanför ett kärl..  Det gick mindre bra då mina kärl inte är så synliga. Varför jag behöver en nål är för att jag inte har nån infart. Hade ju en picc-line innan men nu ska jag få en port som man opererar in under huden vid nyckelbenet. Det krävs lite planering och blev för tajt eftersom jag inte fick veta allt detta förs den 19:e aug förra veckan. Så nu behöver jag en tillfälling infart för just denna behandlingsveckan och det blev efter mycket om och men igår en cvk tillslut. Då var det dock sen eftermiddag och behandlingsdag nr 1 var slut. 



Det värsta med allt det här är att nu blir dag 1 idag och alltså är dag 5 på lördag. Samma dag som vi ska döpa Isabella.. Så jag får exakt svar senare idag om det går att lösa på något sätt men annars måste dopet ställas in/ skjutas upp.. Så himla ledsamt. Allt är planerat och när vi väl kommer på plats så är nog ganska mycket klart. Såg fram emot lördagen på många sätt! 

Jag har det väldigt tufft just nu.. Värre än nånsin känns det som men det är så "lätt" att glömma all smärta som varit som vem vet när det var värst egentligen.. Jag fick en kateter insatt i förrgår då jag helt plötsligt inte alls kunde kissa. Det är antagligen en tumör som trycker massor på min vagina på nåt sätt. Vet inte alls hur länge jag ska gå såhär. Jag tycker det är hemskt! Allt är verkligen hemskt och jag är så rädd att det bara går utför just nu. Känns inte bra 😔 
Anonym
2015-08-25 @ 07:59:53

❤️

Anonym
2015-08-25 @ 08:37:59

Skickar massor av energi! 💝 Du klarar det här! Tänk allt vad du gått igenom det senaste året -och du har klarat av alltihop! Klart det känns tufft nu och det ÄR tillåtet att vara ledsen -men du kommer klara av det med allt stöd som du verkar få av din familj o vänner! Kram!

Anonym
2015-08-25 @ 10:23:20

Tänker på dig och din lilla familj och önskar er massa kärlek och styrka! Kram en bloggläsare

Madeleine
2015-08-25 @ 10:23:32

💐💐💐

Anonym
2015-08-25 @ 12:05:36

Massor av Styrkekramar till dej och din familj 😘
Irene

Lennart
2015-08-25 @ 12:13:14

Hej! Vet hur det känns som du vet! Det viktiga nu är att du ska bli bra. Focusera och ha kvar den goda RMI du har och haft hittills. Dopet går att skjuta upp och alla förstår säkert varför!! Hade själv PIC line i 8 månader innan de tog bort den. Så mitt tips försök inte ha för många saker i gång samtidigt. Såg fröseten bilderna så fint ni fått det. har du och peter kaffet igång om man skulle få för sig att överraska?? Ja när du blir rask igen förstås!! Du ska veta att alla tänker och stöder dig så ladda nu n ya tag. Du är starkare och klarar mer än vad du tror. Din familj och vännerna finns där. Om det är något jag kan hjälpa till med så delar jag mer än gärna mina erfarenheter . Men visst "Fuck jävla cancerskit". det hör inte hemma i kroppen. Jag frågade ut läkarna före och hur de skulole gå till väga och hade "gjort hela ingreppet" i mitt sinne samt fått bort allt skitet före operationen. Det hjälpte mig att bearbeta det hela. Du ska göra vad du känner och fortsätta kämpa!! Din familj och vänner väntar och stödjer dig. Lycka till nu gräbban!! Lennart med fam.
[email protected]
om du vill så skriv några rader. Hälsa Peter och din dotter!!

Emma
2015-08-25 @ 13:09:28

Du har klarat detta en gång förut, detta ska bli din andra gång! Nu känns det för jävligt men skiten ska bort för alltid denna gång!!!! Massa kramar Emma

Marie
2015-08-25 @ 17:52:56

ber för dig att allt ska gå bra... Du kommer att övervinna detta... Många styrke kramar ❤️❤️❤️🙏

Marita
2015-08-25 @ 18:25:19

Lilla hjärtat lider med dig, men som du vet så är det din kämparglöd som tar över denna skitsjukdom som ska bort från din kropp. Vi vet att du har det tufft men vill skicka dig många styrkekramar,
Många pussisar från Faster <3 <3

Madde ( Vickans mamma)
2015-08-25 @ 18:37:57

Många styrkekramar från oss......Vi känner vad du går igenom nu men du har en styrka så detta klarar du av. Din styrka är ditt lilla hjärta Isabella <3.

Anonym
2015-08-25 @ 18:38:06

Jag lider med dig, tro mig. Det är fruktansvärt det som händer. Men du är en otroligt stark och vacker kvinna, och jag är övertygad om att det kommer bli bättre!

Anonym
2015-08-25 @ 18:38:07

Jag lider med dig, tro mig. Det är fruktansvärt det som händer. Men du är en otroligt stark och vacker kvinna, och jag är övertygad om att det kommer bli bättre!

Anonym
2015-08-25 @ 18:38:08

Jag lider med dig, tro mig. Det är fruktansvärt det som händer. Men du är en otroligt stark och vacker kvinna, och jag är övertygad om att det kommer bli bättre!

Sussie WF
2015-08-25 @ 18:39:26

Det är bara så fruktansvärt men du ska fixa detta också! Kämpa på! Älskade lilla vän! Massa Styrkekramar! Sussie WF

Anonym
2015-08-25 @ 19:11:21

❤KRAM❤

Anonym
2015-08-25 @ 19:16:33

Så tråkigt att läsa att du mår så dåligt. Vi kämpar tillsammans med dig o du ska bara fokusera på att må bra. Kram Sofie (kusin)

Gisela
2015-08-25 @ 19:18:23

Fy vad tråkigt med dopet, men jag håller tummarna att ni får ha dopet så du får lite lycka i allt detta. Kramar till dig ❤

Anonym
2015-08-25 @ 19:35:52

❤💪❤💪❤💪❤💪❤💪❤💪❤

Karin F
2015-08-25 @ 19:41:48

Skickar massa styrkekramar!! ❤️

Karin F
2015-08-25 @ 19:41:49

Skickar massa styrkekramar!! ❤️

Karin F
2015-08-25 @ 19:43:27

❤️❤️❤️

Camilla
2015-08-25 @ 20:23:13

Hej! Tänker på dig ofta. Vet i mitt hjärta att allt kommer att bli bra! Kämpa❤️

Camilla
2015-08-25 @ 20:23:15

Hej! Tänker på dig ofta. Vet i mitt hjärta att allt kommer att bli bra! Kämpa❤️

Tina (din svägerska Marias väninna)
2015-08-25 @ 21:04:01

Hej, du känner mig inte men jag har läst din blogg sedan början på året. Mitt hjärta värker för vad du och din underbara familj går igenom. Man vet inte hur stark man e förrän man inte har något annat val MEN det innebär inte att man inte får känna sig liten och rädd ibland. Du kommer att klara detta och bli ännu starkare efteråt. Skickar styrkekramar från Klippan 💪💓

Anonym
2015-08-29 @ 20:25:14

♥!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0