Borde sova..

När bebisen sover så borde mamman oxå sova.. Snart, klockan ringer om knappt 2 timmar, först ska vi träffa kirurgen för bullen på magen och sen onkologen.. 

När smärtlindringen ligger på en bra nivå då mår jag helt okej ändå, kan inte fatta att jag är så pass sjuk igen så jag måste behandlas etc. Skit!! För att beskiva min smärta så känns den minst litegrann hela tiden men när den är som värst så är den som en kraftig mensvärk blandat med en lång magkramp och det strålar ner i både låret och bak i höger ben från sätesmuskeln.. Jag ligger bara och vrider mig, tar mer smärtlindring, lägger mig på massagebollar, tar ett varmt bad, stretchar, smörjer med voltatren.. Först känns det som inget hjälper sen så släpper det helt plötsligt! Puuh.. 

Igår testade jag att baka 10 st cupcakes, choklad och blåbärsmuffins.. Dom blev ju inte helt hemska men asså jag kan verkligen inte baka. Det var prov inför dopet och jag säger såhär - det blir vårt första alternativ, beställa från cupcake sthlm. Hur kan man va bra på att laga mat men sämst på att baka?? Man kan ju tycka att min kreativa sida skulle gilla att göra cupcakes.. Antagligen är det för att jag i stort sett inte tycker om fika, bullar, kakor, pajer. Det är inget för mig! Tårta nån gång ibland, en bakelse eller glass, det funkar! Men annars så är jag helst utan. Mat därimot, det gillar jag ☺️

Isabella har mer och mer upptäckt sina händer, från att ha dom i munnen hela tiden till att nu greppa saker och titta på dom. Igår fick jag henne att greppa nappen flera ggr men hon släppte den snabbt. Behovet av en snuttis märkte jag igår och med tanke på att hon har ca 7 st så var det kanske dax att börja använda dom. Alla presenter förutom sköldpaddan som jag köpt! Oavsett att vi har så många så antar jag att det ändå bara kommer vara en bestämd som passar damen vartefter.. 

Nu ska jag försöka sova en stund till.. 

Känns inte alls som jag ska till onkologen idag prata ny behandling.. Helt sjukt att det börjar om från början.. 





Jag tänker ta med mig cupcakesen till kirurgen, det var ju han och hans team som hjälpte mig i början. Det är dom värda och så slipper vi skiten haha 
Zäta
2015-08-19 @ 07:43:45

Dom blev ju jättefina 👌🏼 Säkert goda också men du är ju som sagt ingen fikatant så kanske därför du är halvnöjd! 🙊 Lycka till idag, älskar dig ❤️

Maria
2015-08-19 @ 09:23:21
URL: http://livs-tankar.bloggplatsen.se

Jätte fina cupcakes du gjort :)
Men jag håller med, jag tycker det är jätte roligt att laga mat, men baka är fruktansvärt tråkigt, men jag är som dig, ingen fika människa så det lockar inte alls att stå i köket och greja ned bakverk, utan jag håller mig till matlagning och då det nalkas kalas så köper vi fikat :)

Hoppas det går bra för dig idag, önskar så att det finns en bra plan som fungerar för dig, hoppas du har bra stöd från familj och vänner 💜
Ta hand om dig🌹

Jullan
2015-08-19 @ 09:27:57

All kraft åt dig och död åt cancer! Kram från en annan som var gravid med cancer och nu håller på att samla kraft för dop.

Natta Kusin
2015-08-19 @ 11:12:35

Dom ser ju as goda ut!
Visst är det härligt när dom lär sig massa nytt hela tiden, man blir helt lyrisk! Stort lycka till idag, tänker på dig hela tiden! ❤

Maria svägerska
2015-08-19 @ 11:24:11

Stort lycka till!
Cupcakesen ser smarriga ut, säkert hur bra som helst. ❤️
Hörs sen. 😘

Gisela
2015-08-19 @ 17:08:42

Dom blev ju jättefina och en fikatant som jag skulle nog älska dom :D Hoppas allt går bra idag, tänker på dig/er ❤

Eva
2015-08-19 @ 18:01:07

Supersnygga blev dom iallafall! :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0