2 veckor!

Tänk att idag blir vår fina skrutt 2 veckor gammal, det känns som att den tiden gått väldigt fort! Sen om jag ska tänka på att operationen skedde för 2 veckor sen så känns det som att det var mycket längre sen för trots inflammation i både rygg och mage så mår jag betydligt bättre än efter förra operationen. Mycket starkare och piggare även om jag är svag och trött hehe jag längtar så enormt mycket tills allt det här är över!! Det är långt kvar men jag drömmer mig bort till vilken sorts mamma jag vill vara, vilken person jag vill vara, vad jag vill jobba med, vart jag vill bo och planera resor! För efter allt det här kommer jag söka nytt jobb då det jobbet jag hade nu när jag blev sjuk bara var en provanställning med utbildning först och främst och jag hann ju bara med 1 månad tyvärr.. Sen vill vi oxå flytta framöver även om vi är supernöjda med vårt boende så planerar vi att förnya oss om några år! Det är skönt för mig att tänka så långt fram för då blir jag inte lika skrämd för mina tankar om döden.. Det ligger där och lurar hela tiden och ibland kommer det ifatt mig. Häromnatten vaknar jag i panikgråt för att i drömmen skulle jag dö, jag hade fått Isabella och cancern skulle ta mig ifrån henne! Jag vaknade och sa - jag vill inte dö, snälla jag vill inte dö! Tog ett tag innan jag lugnade ner mig.. Igår grät jag och mamma lite tillsammans, för tyvärr finns den där, döden, den skrämmer! Jag har en kurator och vi pratar en del om just den biten, känns skönt att prata om det med någon som inte bryter ihop med mig. Det är så mörkt och stort så det går inte ta i den biten! Jag måste klara det här även om jag oxå tycker att det handlar inte om vad jag klarar det handlar om vad cancern gör! Jag bara finns! 

Min mamma är som sagt här, känns jättebra, hon delar ansvaret för Isabella med Peter eftersom att jag inte är 100% tillgänglig! Vi myser och skrattar, skulle inte vilja ha det på nåt annat sätt just nu ❤️ 

Igår testade vi att sätta på Isabella kläder för första gången! Det är stl 40/44 och dom satt jättebra! Hon verkade trivas speciellt på kvällen efter hennes första bad som inte var nån hit! Hon skrek mestadels men ren blev hon den lilla lorten hihi hennes hår blev helt fluffigt efteråt 😍 hon tappade sin stump till naveln igår, vad tycker ni man ska göra med den? Har hört att en del sparar den? 

Idag på sin 2 veckorsdag så gick hon om sin födelsevikt och väger nu 1628 gram. Det är vi mycket glada över!! 






Isabella gillar att prata med sin mormor ❤️ 
Helena Johansson
2015-04-15 @ 21:42:15
URL: http://helenan87.blogg.se/

Åh kan inte hålla tårarna borta. Mest kommer dom för att ni verkligen lyser på bilderna 😍 hon är så fin Isabella. Kommer du ihåg att du tyckte Vincent var en perfekt bebis, med fina drag och fin färg. Isabella är också en perfekt bebis! Hon är slät, fin hy, sötaste lilla näsan och fint hår!

Jag har sparat naveln på båda barnen. Vi sparade även allt från neo, bilirubin plåster, hans id band, ja allt 😊

Natta kusin
2015-04-16 @ 05:04:08

Ni är så fina allihopa! Det är så härligt att läsa att det går så bra, hoppas även du slipper få mer käppar i hjulen efter inflammationen, att det får läka bra så du kan få komma igång med behandling. Längtar efter att få träffa er ❤

Maria svägerska
2015-04-16 @ 14:49:54

Sparar folk navelsträngen? :))))))
Värsta jag hört, efter att äta moderkakan. ;)
Jag hade slängt möget ;)

Puss till Isabella från faster

Madeleine
2015-04-17 @ 17:53:38

Tänker på din mamma, så svårt att se sin dotter så sjuk.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0