Fredag!



Helg aláredan :P
Det e väärldens busväder här i Haparanda idag! så himla jobbigt! för en vecka sen så hade vi ju 34- men idag när jag vakna va de endast 16- oh ärligt jag menart när jag säger ENDAST! för det e såå jävla skönt! när det e 25- uppåt så går de ju knappt andas enligt mig, man bara springer (förtutom jag som cyklar, höhö) genom byggnaderna man ska till osv.. hemskt att behöva gå o handla! men nu så kan man ju ialf andas o gå lugnt.. så nu ikväll endast 9- som e skönt men självklart ska de blåsa o snöa som fasen då! HATART! de lixom svider i ögonen av dessa små piskandes snöprickarna! DÖ!


När jag flytta upp hit va jag så orolig över vintern, börja kolla täckbyxor, skor osv tidigt! de va flera då som typ skratta åt mig o sa ge dig vart tror du att du flyttat, du kan ha vanliga kläder, du härdar! Oh jag tänkte härdar e du totalt dum? jag VÄGRAR frysa! men vet ni JAG HAR FAN HÄRDAT hahaha :) helt stört! men mina täckbyxor sitter på de flesta dagar till o från skolan, affären osv! dom e knallrosa btw :D 



Nu ikväll ska jag först o främst äta Tacos! guuu vad jag älskar tacos! så himla gott! :P Jag har gjort en äkta mexikansk guacamole oxå, plus köpt nachos (synda ;) den smaka precis som en jag o Peter åt när vi va i NY! då åt jag sammanlagt tacos 7 ggr på 10 dagar! hahahaha de e ju bra att min älskling oxå älskar tacos:D de va ju lite olika sorter såklart:) jag kom på de nu, att jag borde ju eg bjuda på nåt mexikanskt typ när jag har min halv åtta hos mig kväll! hmm nåt at fundera på:)


1 stor mogen avokado
1 stor bifftomat
1/2 lök
1 liten vitlök
1-2 färsk chili serano eller jalapeno (efter smak)
2 msk olivolja
1/2 lime
1 msk hackad koriander
Salt
Svartpeppar



from idag e det kulturvecka här i Happis! så kl 19.00 ikväll ska torget invigas, ljuseleverna (bruno,johannes) har ljussatt hela torget, vilket jobb asså! sen så vet jag att performence ska ha eldslukaruppvisning lr vad man kallart:) sen e de ju flera som börjar med sin snöskulptur som e en tävling inom snöskulptur såklart hehe som håller på tills på sönd, sen kan man gå vidare till att tävla i luleå osv.. Elin från min klass ska va me med en som heter Emma o Joel! så blir kul:) jag ska ta lite kort tänkte jag, även på isskulpturerna som performence o konst gjorde för några veckor sen! superfina! efter det e de blueskväll på stadshotellet där även lite utav musikarna ska va me.. men jag funderar på att dra mig hemmåt då.. jag måste ju plugga såklart, sen vill jag typ se lets dance o så! hehe pensionär jag låter som! men jag ska parta imorrn! :D jaja we will see!


Dagens
Adele - Rolling in the deep





Nu ska jag återgå till att fixa min tacos + fixa mina kläder tills imorrn! det e ju sommaklädsel som gäller, ska inviga mina gröna converse jag köpte i NY :)

Trevlig kväll alla alla

Puss&Kram

Natta
2011-02-26 @ 00:28:34
URL: http://nattusss.blogg.se/

Thanks ;) Jag är också skitdålig på designer och sånt, men det finns en jättebra sida där man kan ladda ner designers gratis: http://bloggdesign.nu Där kan man ladda ner kodmallarna osv.. Och bara klistra in så är det klart sen :) Hade så braaa! PÖSS




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0