Att vara gravid!!

Kvinnans kropp är skapt för att kunna bära barn?!! Ibland tror jag att min inte är det.. Usch jag känner mig som världens gnällspik men fy vad jag inte gillar hela den här gravidgrejen! 

(Jag är lyckligt lottad som får bära på mitt barn så uppfatta mig rätt) 

Jag vill bara gnälla lite! 
Jag kan inte slappna av längre, det är fruktansvärt snålt med sovtimmar och jag börjar på allvar fundera på - kan man få sömntabletter?! Och jag som inte ens behöver kliva upp för att gå till jobbet! Men jag känner mig konstant utmattad, jag bullar upp med kuddar, ligger på sidan, vänder mig på rygg, testar att ligga på andra sidan.. Täcke på kroppen, täcket mellan benen, täcke på halva kroppen, filten ist för täcke.. Ha 2 kuddar, ha 3 kuddar, ha en under foten och en vid höften, ha en kudde på ansiktet!! Nån gång där så somnar jag! ......... Vaknar kl ca 04.30 nånting.. Kissnödig!! Hungrig!! Kan inte somma om.. Måste äta! (Nyponsoppa/blåbärsoppa) försöker somna igen.. Det är varmt eller kallt! Kan inte somna om.. Ont i ryggen, och sätesmusklerna.. Spänd i nacken! Tar ett bad.. Äntligen slappnar jag av.. Går och lägger mig - nu kommer jag helt säkert somna (??!!) Peters klocka ringer.. Jag måste springa upp och spy!! 

Nu ska jag sova!! 
Eller inte för helt plötsligt är jag pigg och bloggar!! 

Puuuuh bara 93 dagar kvar! Och bättre blir det väl?!! 
PussoKram

Anonym
2015-02-28 @ 07:00:36

Det är så det är att vara gravid, jobbigt! Hihi




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0