Känslobana!

Upp och ner och ner och upp!! Jag måste satsa på delmål som en kär vän så fint sa till mig.. Nu har jag inga tumörer, jag mår bättre, infektionen är nästan borta, Isabella mår jättebra! Jag ska försöka att inte tänka så långt för då känns tiden oändlig, som att jag aldrig ska må bra igen! 

I fredags så träffade jag två stycken läkare och dom pratade om cancern, inga svar direkt men dom berätta lite tankar dom haft och vad dom hoppas komma skall kan man säga.. Så sen efter det känns det som att jag gråtit hela helgen, inget har kännts bra och jag har tvivlat på allt! Vaknat på natten och pratat med någon högre makt där jag frågat om är det här som är planen? Ska jag dö? Gråtit i duschen, gråtit i Peters famn, gråtit hos sköterskan.. Haft sån enorm ångest när jag sett hur "alla andra" bara fick ha en normal vårhelg! Jag vill oxå njuta av solen, grilla, umgås med vänner, ta en promenad.. Vakna upp på morgonen och känna mig lycklig och stark, som att idag är det en bra dag!!

Idag kl 11 skulle jag träffa min kurator, jag berättade snabbt om min sjukt deprimerande helg och sen sa jag - så jag vill inte prata med dig idag! För idag är jag glad, idag är det en bra dag och då vill jag inte prata om cancern! 

Att min mamma är här och hjälper oss ta hand om Isabella är någonting vi verkligen behöver och det visste vi redan innan men att hon skulle påverka mitt mående så mycket hade jag inte tänkt på alls, hon förgyller varje minut hon är här ❤️ hon och Peter har en fantastisk fin relation med sitt egna bråk och stök som blandas med skratt, hon är helt förälskad i Isabella och hon är min vän och min mamma på samma gång! Vi har skrattat hela dagen och vi babblar i munnen på varandra sen kan hon trösta mina tårar när jag blir ledsen! 

Idag har vi varit ute 2 ggr, först bara jag och mamma som gick en lagom lång promis! Sen ikväll så tog vi en premiärtur med lånevagn runt sjukhuset, även pappa Peter hade då anslutit sig till oss. Det var lite svettigt tycker jag, kändes som jag gav vår skrutt hjärnskakning vid varje gupp i marken.. Isabella märkte inte mycket men hon sov gott och länge därefter!  

Vi fick idag veta att både jag och Isabella är godkända för hemgång! Det är lite pussel innan med hemsjukvård för oss båda men innan veckans slut är vi hemma i vårt älskade hem igen och med oss vår finaste skatt Isabella ❤️ 




Anonym
2015-04-22 @ 01:59:55

Jeg kjenner deg ikke, men er begynt å lese din blogg. Du er ei flott jente!! Jeg ønsker deg mange, mange gode dager framover!! Hilsen ei dame i Norge.

Helena Johansson
2015-04-22 @ 07:26:31
URL: http://helenan87.blogg.se/

Åh nu kommer glädjetårarna 😍 jag har aldrig träffat någon som är så stark som du! Och jag kommer finnas här när helst du behöver mig. Om di bara visste hur mycket jag älskar dig!

Faster Maria
2015-04-22 @ 15:58:05

Fantastiska nyheter att ni ska få komma hem alla 3. ❤️
Tänker på er massa! Pott




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0