Håret!

Igår började mitt hår falla, 15 dagar efter min första behandlingsdag.. Jag skulle borsta igenom det efter jag duschat och det bara rasa av ner i borsten! Jag brast i gråt, det gör enormt ont i hela kroppen och jag känner mig inte alls redo för det här.. Jag visste att den här dagen skulle komma men det var ändå en chock! Jag har velat fram och tillbaka om jag verkligen kommer vara tjejen med peruk och hade förra veckan bestämt mig för att jag inte är det men sen i måndags gick jag ändå in på hemsidan för att boka tid hos perukmakaren och nu är jag lättad att jag gjorde det! Just nu känner jag mig mer som tjejen med peruk en tjejen som är skallig... Puuh jag gråter nu när jag skriver det, skallig!! Fan jag vill verkligen inte!! Helvetesjävlaskitsjukdom du förstör verkligen mitt liv!! 

Kl 16.00 i eftermiddag ska vi va hos perukmakaren, sen dröjer det ju innan jag får peruken, det krävs även ett till besök för mer exakt utprovning samt klippning och det får ske nästa gång jag mår bra igen, nästa vecka är jag inlagd. Jag känner inte att jag psykiskt klarar att se mitt hår falla varje dag och få massa kala fläckar så Peter kommer raka mig antingen ikväll eller imorrn kväll.. Det blir nog på 3 mm och sen får det falla av sig själv, jag kommer inte hyvla oxå! Det blir to mutch på en och samma gång! Jag har hur mycket sjalar som helst hemma men bara massa färg och mönstriga så jag skulle vilja köpa nån svart bara eller annan färg. Vet inte vart jag ska hitta det riktigt.. 

Idag är jag på väg till sjukhuset igen.. Ska till tandläkaren först sen till urologen och dra ut stenter, nåt som sitter mellan min njure och urinblåsan. Blää!! Blir en extra lugnande innan den dragningen kan jag lova!! 

FUCK JÄVLA SKIT CANCER!! 


Anki
2015-05-13 @ 10:33:12

Många kramar till dig 💝 💝

Anki
2015-05-13 @ 10:33:14

Många kramar till dig 💝 💝

Anki
2015-05-13 @ 10:33:15

Många kramar till dig 💝 💝

Camilla
2015-05-13 @ 11:50:06

❤️️❤️️❤️️❤️️

Anonym
2015-05-13 @ 12:18:02

Förstår hur du känner. Behandlades för bröstcancer 2013 och att tappa håret var svårt. Använde aldrig min peruk för den var inte "jag". Hittade en tjej på nätet som virkar fina, svala bomullsmössor som jag hade i två olika färger. Tappade mitt hår mitt i sommaren, men denna mössan var perfekt. Sedan borstade inte jag mitt hår speciellt mycket, så det fanns kvar ovanligt länge. Kram!!

Anonym
2015-05-13 @ 12:18:41

Förstår hur du känner. Behandlades för bröstcancer 2013 och att tappa håret var svårt. Använde aldrig min peruk för den var inte "jag". Hittade en tjej på nätet som virkar fina, svala bomullsmössor som jag hade i två olika färger. Tappade mitt hår mitt i sommaren, men denna mössan var perfekt. Sedan borstade inte jag mitt hår speciellt mycket, så det fanns kvar ovanligt länge. Kram!!

Malin
2015-05-13 @ 14:13:51

❤❤❤

Malin
2015-05-13 @ 14:13:51

❤❤❤

Anonym
2015-05-13 @ 17:07:27

Kära Carro! Jag förstår att det känns jobbigt att tappa håret. Du är en så vacker ung kvinna så det spelar ingen roll. Du är vacker med eller utan hår! Trots allt jobbigt så har du en inre glöd som strålar ut från dig. Man ser att du trots allt jobbigt är lycklig också! Tänker mycket på dig och din familj! Massa kramar Sussie WF

Linda
2015-05-13 @ 19:07:31

Du är fin med eller utan hår ♡

Anonym
2015-05-13 @ 19:10:57

Ett tips är ullerucka.se , superfina färdigsydda sjalar till bra pris! Jag var aldrig tjejen med peruk, men hade många fina sköna sjalar! Önskar dej all lycka och tillräcklig styrka för det svåra du och familjen går igenom! Varma hälsningar från en cancerdrabbad 4-barnsmamma

anna
2015-05-13 @ 19:36:58

❤️❤️❤️

Anonym
2015-05-13 @ 20:11:25

Tips! Jag har precis tappat håret för två veckor sen. Valde att raka av det då jag började få kala fläckar. Jag hittade en jättefin peruk på Rapunzel (på Regeringsgatan)av äkta hår. Fick lägga till lite pengar själv utöver pengarna från landstinget men det var så värt det. Dom är himla proffsiga på Rapunzel (Maria träffade jag) och har bra bemötande och snygga peruker. Har varit hos andra perukmakare innan och de har främst varit inriktade på peruker till damer. Det tog mig två veckor att vänja mig vid att vara skallig, nu känns det okej. Var orolig för att min lilla dotter skulle bli rädd av åsynen på mig men hon reagerade inte ens. Hoppas du hittar en snygg peruk att trivas i om du nu bestämmer dig för att ha peruk. Lycka till!

Karin F
2015-05-13 @ 21:05:00

Kärlek och styrka till dig och er Carro! <3

Anonym
2015-05-13 @ 21:17:38

❤️❤️❤️

Anonym
2015-05-13 @ 21:18:48

❤️❤️❤️

Nina
2015-05-14 @ 07:48:10
URL: http://niniandthemonkeys.blogspot.com

Jag har en peruk som jag aldrig använder. Men den är skön att ha som back up. Jag hade rå-ångest över att tappa håret men när jag väl rakat av det och gråtit en flod av tårar så kändes det bättre, det är hemskt att se de långa hårtestarna falla!
Jag använde schalar en del men mest har jag gått som jag är, men vi gör det som känns rätt för oss.
Det är så orättvist vad den här jävla cancern gör med oss, inte nog med att vi är sjuka, vi tvingas se sjuka ut oxå!
Kram till dig, du fixar det här!

Linda K
2015-05-14 @ 08:39:07

<3

Lilly
2015-05-17 @ 20:31:33
URL: http://saxros.se/

Tips! Leta sjal på Ebay! Dom har alltid möjligt där inne till låga priser. Lycka till och massa kramar. <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0