Hår!

Idag har jag varit ute en sväng i solen som många andra! Jag mår så himla mycket bättre än sist så jag knappt vågar tro det.. Sist låg jag i mörkret med dropp och knappt varken åt eller drack.. Nu är jag benen, äter, dricker.. Mår lite illa och har mina "starka" och svaga stunder.. Allt känns ialf bättre! 

Det här med hår.. Jag var hos perukmakararen förra veckan, jag beställde en peruk med varma blonda slingor och den ska vara lite längre än mitt hår var så klipper vi in den som jag vill ha den. Man kunde välja att ta med utväxt för att få ett mer naturligt utseende men eftersom jag alltid färgar min utväxt annars så kändes det konstigt! Så jag valde utan utväxt. Jag har fått låna hem en peruk ifall jag skulle få panik när jag rakade mig och den har utväxt samt samma blonda färg jag ska ha.. Den är ganska lång och uppklippt samt lugg men med lite hårnålar och tofs så kände jag mig bekväm i den.. Frågan är hur mycket peruk man kommer orka ha i sommar hur bra det än känns utseendemässigt! När vi kom hem nu så kändes det som svetten rann på mitt huvud.. Det är annars viktigt att jag har bra material på mitt huvud, som andas.. Jag kan inte bara ta vilken sjal som helst, och gör jag det så behövs helst nån bomullssjal under.. Det jag har på mig mest är min svarta mössa som jag köpte hos perukmakaren.. Den är gjort av bambu och jag har den hemma.. Känner mig ganska ful i den men den värmer mitt huvud när jag sover, för tro mig efter min tjocka kalufs jag hade så fryser man utan hår.. Känns som när man har duschat och hårbotten blir kall och luften känns som vind som strycker sig på.. Brr! Men kände mig lite snygg för en stund idag så bild på det ☺️ 


Annars när det gäller kroppsbehåringen så har jag inte längre nåt under armarna, det verkar heller inte bli mer en ett kort kort stubb på benen.. Samt att bikinilinjen oxå verkar släppa.. Jag är rädd att ögonbrynen och ögonfransarna ska ramla - snacka om att förlora en del av sitt utseende då.. Jag vet att det kan komma men inte än hoppas jag! 
Sarah Fredriksson
2015-05-24 @ 22:05:32
URL: http://sarahan.blogg.se/

Men herre jäklar så snyggt. Skulle aldrig tro att det var en peruk. Sjukt snyggt carro!

Emma
2015-05-24 @ 22:16:37

Ser så verkligt ut, snyggt!!!

Anonym
2015-05-25 @ 01:02:07

Jag hade aldrig gissat att det var en peruk. Du är jätte fin!! Jag hejar på dig!

Lina /som vanligt
2015-06-03 @ 20:36:42
URL: http://somvanligt.ratata.fi

Ser jätte fint ut! Så naturligt har jag aldrig lyckats få det men min peruk.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0