Svårt!

Jag vet att jag har fått hemska provsvar, cancer är hemskt! Det spred sig som en löpeld igår utan att jag själv knappt pratat med någon så kunde jag inte svara när ni var så många som skrev och ringde. Ni blev så ledsna. Jag har helt ärligt inte gråtit en droppe, jag känner mig inte förkrossad.. Lite sur kanske men inte mer, just nu.. Det här händer mig och jag satt där med min läkare igår och fick svaren.. Vi prata och skapade en plan och det är svårt att återberätta för andra så man ska förstå. Peter var med mig och vi är såklart jätteledsna att allt det här händer men tro mig mina tankar var betydligt värre än så.. Jag blev lättad på nåt sätt. Jag fick nån sorts kontroll igen över situationen. 

Så svaret är att jag har 2 st nya tumörer, den ena är den förändringen man sett på magnetröntgen när jag fick inflammationen bakom såret. Den är ett återfall och har på 1,5 månad växt från 2,5 cm till 3,7 cm. Ganska lite jämförelse med den innan.. Sen är det knölen som jag hittade själv, det är en ytlig tumör på nån cm. Jag kan känna den mycket väl och greppa den. 

Min cancer var/är alltså en väldigt hög malign tumör och den släppte ifrån sig metastaser som lagt sig i mitt lymfsystem vilken innebär att det kan sprida sig. Sen är lymfsystemet uppbyggt på ett sätt som jag inte kan förklara här men gränsen för spridningen är endast i mitt gynområde samt ner i höger ben. Men kollar man på prover på tumören som togs ut så är det inte en cancer som kan växa i benet. Vilket resulterar i att den kan växa och sprida sig på fler ställen i mitt gynområde och just nu ser man 2 st. 

Om 2 veckor alltså vecka 14 men ingen dag bestämt ännu så kommer vi börja med ett kejsarsnitt. Dom kommer öppna upp min stora snitt som går rätt över magen. Jag kommer då vara gravid i vecka 31+nånting och vi kommer båda få träffa Isabella 💗 efter det får hon följa med sin pappa och jag sövs ner. Tumörerna tas båda ut och såklart om dom får se något annat så fixar dom det. Livmodern kommer det antagligen inte bestämmas att dom tar ut nu innan men det beslutet kan ändå tas under operationen, ifall tex tumören skulle vuxit fast i den eller liknande.. 

Ca 2 veckor efter operationen, alltså om ca 4 veckor så börjar jag med cellgifter. Hur länge, hur ofta är ingen info jag fått ännu. Vilken sort är inte heller klart men min läkare sa att dom pratar om en utav dom tuffaste som går att ta.. Så det behöver inte vara några funderingar kring om jag kommer tappa håret eller inte.. Den kommer bryta ner det mesta och jag kommer skit! 

Jag känner mig så himla okänslig och faktamässig men såhär är min hjärna just nu. Jag kanske gråter ikväll.. 

Det är bara inse att jag har cancer, jag är inget specialfall som inte riktigt har cancer. Dom flesta får genomgå alla dessa delar och jag är en av dom nu. 

Jag frågade vad som är mina chanser till att överleva och det är inget man kan säga mig idag. Min läkare sa att jag har en mycket hög malign tumör där ca 90% av cellerna är livsfarliga. Så vi kan bara göra vårt bästa och hoppas att framtiden är min. Men det finns 2 vägar att gå i den här sjukdomen, antingen dör man eller så överlever man. Och det finns ingen som får cancer som väljer att dö. Vi väljer alla att leva, ALLA! ingen kämpar mindre än någon annan. Tyvärr så är det inte vi som bestämmer utan det är cancern. Den bestämmer mitt liv nu. 

Det väntar ett svårt år med en bebis och cellgifter men vi ska göra vårt bästa, varje dag! Just nu så vill jag inget hellre än att börja slå tillbaka. 



Emma
2015-03-18 @ 09:26:37

Du har en underbar inställning, den kommer du långt på!! Hejar på dig, snart får du träffa din underbara dotter :-) kram Emma

Camilla
2015-03-18 @ 09:28:44

Du KOMMER att klara det här!! Cancern ska inte få vinna.vi ska kämpa tillsammans <3

Anonym
2015-03-18 @ 09:39:35

Ofattbar situation men jag vill ändå lämna en hälsning. Ramlade över din blogg och nu följer jag dig med hårt hållna tummar!! Önskar dig allt gott och måtte någon finna ett sätt att utrota all cancer! Kram

Madeleine
2015-03-18 @ 10:46:50

Tre blommor till dig🌺🌺🌺

Anonym
2015-03-18 @ 10:49:56

Har trillat in av en slump. Vi är nästan jämngamla. Får tårar i ögonen varje gång jag är inne och läser. Ibland av lycka och ibland av sorg. Sorg idag. Jag kan absolut inte föreställa mig vad du går igenom. Men du låter otroligt stark. Du kommer fixa det. (Och man får bryta ihop och inte vara stark också).
Din dotter, sambo, familj och vänner kommer hjälp dig igenom detta.
Styrkekramar från Erika, mamma till en dotter på 5 1/2 år och son på 2 1/2 år

Gitte
2015-03-18 @ 11:56:08

DU KOMMER BLI FRISK IGEN..!! Vi är många som hejar på dig. Även i Danmark... Snart ska du träffa Isabella. Hon kommer ge dig en milliard positiva och lyckliga kännslor.
Följer dig och skickar en massa positiv energi till dig. STOR KRAM från Köpenhamn

Linnea
2015-03-18 @ 12:10:34

Linnea
2015-03-18 @ 12:10:36

Linnea
2015-03-18 @ 12:10:38

Linnea
2015-03-18 @ 12:10:38

Linnea
2015-03-18 @ 12:10:39

Malin R
2015-03-18 @ 13:06:20

kram

Sven-Erik Ottosson
2015-03-18 @ 16:15:44

Hej Caroline Jag vet inte om du är troende men jag skall i alla fall be till Högre makt för er.
Krya på dig kramar.
Sven-Erik

Nina
2015-03-18 @ 17:18:49
URL: http://niniandthemonkeys.blogspot.se

Det finns inte ord för hur mycket jag hatar den här jäkla sjukdomen!
Håll humöret uppe, positivitet botar inte cancer men gör under för hur man hanterar behandlingen!
Jag sa alltid att cancern kanske försöker ta mitt liv men den kan inte hindra mig från att leva mitt liv!
Tänker på dig och håller tummarna för att din tuffa resa blir så skonsam som möjligt!
Kram

Nina
2015-03-18 @ 17:18:51
URL: http://niniandthemonkeys.blogspot.se

Det finns inte ord för hur mycket jag hatar den här jäkla sjukdomen!
Håll humöret uppe, positivitet botar inte cancer men gör under för hur man hanterar behandlingen!
Jag sa alltid att cancern kanske försöker ta mitt liv men den kan inte hindra mig från att leva mitt liv!
Tänker på dig och håller tummarna för att din tuffa resa blir så skonsam som möjligt!
Kram

Babben
2015-03-18 @ 18:57:58

Styrkekramar till er <3

Anonym
2015-03-18 @ 20:35:31

Jag läste din blogg och blev väldigt berörd.. Vi känner inte varandra men jag känner ändå för att skriva till dig/er. Sänder en massa energi och styrkekramar ❤️🙏

Marie
2015-03-18 @ 20:46:49

Hej Caroline .. Du kommer att bli frisk... Men den inställningen som du har ... Ja känner dig inte men ja har följt dig från ditt första inlägg... Ja ber 🙏 för er att allt ska gå bra. .. Du är en riktig kämpe...
Tänk på din lilla prinsessa..- snart får du /ni träffa henne ...
Må Gud välsigne dig o hålla din hand o hela dig från den otäcka sjukdomen... - amen 🙏....
Många kramar från / Marie mamma till en pojke på snart 2 år o en flicka på 10 månader .. ❤️😊

Linda K
2015-03-18 @ 21:05:32

Jag känner dig inte, vet bara vem du är men jag känner otroligt starkt med dig och tänker ofta på dig. Så länge det finns liv så finns det hopp! och jag ska hoppas för dig, av hela mitt hjärta så hoppas jag! Många kloka människor har sagt att inställning är vägen till seger och i så fall så fixar du det här! Så sjukt orättvist att det här händer dig och din familj. Jag önskar dig all lycka i världen under de kommande veckorna!

Anki Vargas
2015-03-20 @ 07:30:09

Åh Carro..håller tummarna för att allt kommer bli bra,tänker både på dig och din underbara familj och vad ni går igenom❤ Beundrar dig för din styrka och att du orkar skriva och berätta. Många styrkekramar❤




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0