Vad vill jag bli när jag blir stor?


Jag är den mest veliga människa du kan träffa tror jag! Jag vet inte varför egentligen för jag har alltid varit en självsäker person med bra självförtroende och tror på mig själv. Men när det gäller i stort sett allt så frågar jag alltid min omgivning 100 ggr vad dom verkligen tycker! Men i slutändan går jag nog på mitt egna val ändå.. Jag har iallafall alltid velat om vad jag vill jobba med. Om man ser på min personlighet så ska jag definitivt ha ett socialt jobb. Det var mitt största misstag när jag jobba som stylist/homestyling, var nästan alltid ensam ute på jobb! Riktigt tråkigt och ibland hade man inte pratat på många timmar. 

Min första utbildning är barnskötare som jag gick på gymnasiet. Arbetade på  både förskola och skola som vikarie i några år. Jag vantrivdes många ggr men hade nog trivts bättre på en fast tjänst där min roll hade större betydelse. Jag hade en barnskötartjänst här i sthlm under en period och där trivdes jag bättre men hade egentligen då bestämt mig för att inte jobba med barn längre. 

Jag pluggade till Inredare i haparanda i 2 år. Jag skulle mer en gärna jobba som en inredare men den branschen är så mycket tuffare en vad man tror. Det känns oxå som kravet är egen företagare och det vill jag inte. Peter driver företag och det känns som att det räcker med att en av oss gör det! Så att hitta en anställning som inredare är väl i stort sett omöjligt! Att jobba som stylist är det roligaste och tuffaste jobb jag haft! Att få utlopp för sin kreativitet varje dag var en grym kick men sen är det otroligt stressigt, ensamt och tungt jobb. Nu när jag är sjuk och slapp så saknar jag dock dom dagarna, jag drömmer tillochmed om det! Jag visste att jag levde!! 

Precis innan jag blev sjuk så fick jag en anställning som säljare, det var en provanställning på 6 månader så den gick ut nu i maj. Men den säljartjänsten hade nog funkat bra på mig för man kommer så pass nära kunden och det handlar om mycket pengar och man ska förstå varandra. Det var att sälja och rita uterum. Däremot att jobba som säljare på Ikea passade inte mig! Alldeles för mycket samma sak och lite kontakt med kunden. 

Så vad vill jag nu bli när jag blir stor? 

Jag längtar enormt mycket efter arbetslivet, jag tänker och drömmer om det ofta. Det känns ibland som jag har världen framför mig och får göra vad jag vill! För det känns som jag fått en ny chans i livet på nåt sätt OM jag blir frisk! Och då ska jag göra om göra rätt och trivas som fisken i vattnet på mitt nya jobb!! 

Jag skulle kunna tänka mig att plugga igen men också att hitta den perfekta tjänsten baserat på min inredareutbildning, stylingerfarenhet och sälj. Jag äääälskar att laga mat men hur är den branschen?! Tuff!! Plugga till kock? Skulle vara roligt att jobba med människor i fina miljöer.. Spaterapeut? Hur är den branschen? Sen har vi det där lilla där inne i ett hörn, lärare? Plugga... Lång tid kvar tills jag är där men grymt roliga tankar!! 

Först ska jag bli frisk sen ska jag vara mammaledig!! 

HEJHOPP!! ❤️





Anonym
2015-11-16 @ 17:00:36

Fin bild




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0