Ni är alldeles för många!

Jag kan inte sova, jag bara grubblar på allt möjligt sen plötsligt började jag tänka på att alldeles för många i min omgivning är rökare! Jag blir så himla arg! Ni måste sluta med det! Jag har själv rökt både som tonåring och vuxen, både till vardags och till fest och enda anledningen till att jag inte rökte nu är för att jag inte festar längre, för att jag är gravid! Men det är lixom inte okej längre, inte nu när jag blivit sjuk! Då tänker jag på en sådan sak som cigaretter och blir galen. 

Varför väljer du att försämra ditt liv?!! 
Du kan få cancer av att röka, vet du det?! Du kan få cancer av att inte röka oxå.. Men det är iallafall ett rent faktum att du förkortar ditt liv genom att röka. Du väljer att lämna allt du byggt upp tidigare än vad du behöver för att du röker. Du behöver inte få cancer för att göra det.. Du förkortar livet med varje bloss du tar. Du måste sluta med det!! 

Jag vet att jag är irriterande nu, jag vill inte lägga skam på någon. Dom flesta säger till mig - jag vill inte röka, jag ska sluta, jag fattar inte varför jag gör det! Men du gör det ju för att du är beroende, för att du behöver din dos med nikotin. Men du måste sluta och hitta en annan väg att få utlopp för ditt beroende. Vadsomhelst!! 

Köp den, kläm på den, lukta på den, ta isär den, mosa den, rök den, andas in den, fimpa den!! Sen frågar du om upplevelsen du just fick är värd dig? 

Jag är inte bättre än nån annan! Jag sa innan jag fick cancer att jag säkert kommer feströka igen sen när jag inte är gravid längre. För när jag dricker alkohol då blir jag beroende av cigaretter. Jag skriver nog tillochmed det här inlägget lite för mig själv, så att någon kan trycka upp det i ansiktet på mig om jag sitter där lika nonchalant om ex antal år! För jag kommer ju alltid få leva med nikotinsuget till mitt rödvin, så är det! Men hellre det än nånting annat. Nu när jag är sjuk så kan ingen lägga skulden på någon. Alla vill göra det för alla tycker det är så himla orättvisst. Men tänk och bli sjuk och veta att man bara har sig själv att skylla! Fyfan vilken ångest! 

Jag ber dig och dig och dig och alla ni andra att en gång för alla se dig omkring och känna lyckan för det du har och sen fimpa cigaretten!! 

Du måste sluta nu!! 



Sarah
2015-02-05 @ 08:28:04

Helt rätt, kan inte annat än hålla med mig. Önskade att den där giftpinnen var olaglig så ingen kunde börja med skiten heller!

Tänker på er! Kraam

Sven-Erik Ottosson
2015-02-05 @ 23:20:28

Håller helt med dig jag tål inte tobaksrök längre. Det är fetäckligt. Hoppas att allt går bra med er och inget nytt dyker upp som får er att bli ledsna. Alla i vår familj tänker på er. Stora kramar från oss.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0