Birthdaygirl!!

Grattis till mig på min födelsedag hihi 28 år känns ju helt okej ändå, 2 år kvar till 30. Jag är ganska nöjd med det! Förutom sjukdomen så är mitt liv väldigt perfekt skulle jag säga. Jag har följt mycket av mina drömmar och mål fast jag mötte kärleken alldeles för tidigt enligt mig (dåtid) nu älskar jag att vi hållt ihop i snart 8,5 år och är såå kära!!.. Jag skulle träffa den rätta när jag var 24 år och innan det skulle jag hinna resa och plugga italienska i Italien sen skulle jag flytta till Stockholm och få mitt första barn när jag var 27. Istället mötte jag den stora kärleken när jag var 19 år men har ändå rest lite och jag har pluggat samt flyttat till Stockholm och nu är jag gravid och får mitt första barn när jag är 28 år. Känns ganska likt ändå vilket är fantastiskt med tanke på att man kan faktiskt inte planera livet och framtiden. Men säg det till mig som planerar exakt allt!! Haha har redan släppt mitt kontrollbehov lite nu när orken inte funnits men lär väl få släppa på det ännu mer nu när Isabella kommer till världen snart. Jag har sett fram emot kaos länge så det gör mig inget. Har upprepat många ggr hur trött jag är på vårt perfekta städade hem och vårt perfekta lugna förhållande där vi sover hur länge vi vill, äter vad vi vill och gör vad vi vill när vi vill! Jag behöver trampa på en leksak känner jag och bli väckt tidigt på lördagmornar (jag ska läsa det här igen nästa år) :D

Jag är en sådan person som är berikad med att ha massor människor runt omkring mig. Jag har nästan alltid blivit ordentligt firad på en födelsedag, under hela barndomen av hela tjocka släkten varje år, vi är 14 kusiner på pappas sida så det har alltid varit stora kalas. Man såg mycket fram emot att fylla 10 år för då fick man ett träd (en gren) fylld med pengar och balonger samt annat smått och gott. När jag fyllde 18 år så hade tjejkompisarna en stor överraskningsfest för mig och en annan tjejkompis som fyller den 19 februari. Jag blev iväglurad med en halsduk runt ansiktet och ställd i en lokal där det bjöds på sång och pizza samt roliga presenter och senare en stor fest med massor vänner. När jag fyllde 20 år då hade jag oxå en stor fest men tillsammans med släkten och mina närmsta vänner. Det var den första vuxenfesten kan man säga, när alla vuxna fyllt jämt genom åren så var det alltid en stor lokalfest och då hade jag densamma. Det var första gången som Peter och hans familj var med. 

Min första födelsedag när vi bodde ihop vilken måste vara när jag fyllde 22 år för vi flyttade ihop sommaren 2008. Då firade Peter mig med storsång och bakelser ca kl 06.00 på morgonen. Han var så himla fin. Han hade jobbat natt och på vägen hem knackat på ett bageri som inte öppnat ännu men dom stod och bakade. Han fick köpa lite bakelser och kommer hem med rosa bakelser, tända ljus och paket samt födelsedagssång. Jag blev så glad. Det var första gången utan min familj på morgonen och han fyllde verkligen upp den platsen 💗💗 

När jag fyllde 25 år är absolut min värsta födelesdag hittills! Haha jag vaknade upp själv i min lilla insnöade studentlya på 20 kvm i Haparanda. Inte alls som jag tänkt att mitt liv skulle vara när jag fyllde 25. Jag minns så väl när min äldsta kusin fyllde 25 år. Hon och hennes man fyller med bara dagar emellan så dom hade 50 årsfest hemma i sin lägenhet i stan i Norrköping. Lägenheten var jättefin med högt till tak och dom hade hyllor i vardagsrummet med massa böcker i. Dom hade lagat massa mat och jag minns hur jag tänkte, - är det såhär det ska va när man är 25 år. Men så var det verkligen inte för mig.. Men men såhär i efterhand så spelar det ju mindre roll. 

Så idag fyller jag 28 år! Fredagen den 13 februari, vilket inte är en otursdag för mig för jag föddes faktiskt fredagen den 13:e. Så nu under dagen ska jag bara plocka lite här hemma och städa av men ikväll kommer familjen. Det är mycket smussel och tissel har jag märkt så jag är lite pirrig hihi 


PussoKram
Helena Johansson
2015-02-13 @ 11:51:28
URL: http://helenan87.blogg.se/

Minns dessa fester i lokalen. Ibland bra och ibland lite sämre. Men jag minns hur vi faktiskt hängde ihop och allt annat skoj vi gjort under åren :-) hoppas ni stannar här uppe så våra barn får samma möjlighet till att lära känna varandra :-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0