Rullar på..

Tiden går fort även fast vi fortfarande är på sjukhus.. Jag är fortfarande inskriven, det började med att det började läcka och klia i ryggen vid insticksstället där edan satt, ett par dagar senare när man tog bort den så svullna det upp som en stor innefinne, hela ryggen värkte och jag kunde knappt ligga ner i sängen! Dagen efter det så såg Peter hur det hade runnit vätska på min mage, så när sköterskorna tog upp det var det massa var och en rejäl svullnad längre ner i operationssåret så efter att ha fått ett infektionsvärde på 189 så valde man att tömma både på var i ryggen och vätska i magen, jag hade bett om det redan innan men ingen tyckte det var behövligt ännu så jag blev nöjd när infektionsprovet visade att det behövdes. Ryggen blev direkt bättre men magen är det fortfarande problem med, jag fick en till antibiotika igår som förhoppningsvis gör skillnad. Man fick som sagt öppna lite av operationssåret på magen, det var svullet där och det hade spruckit lite för att vätskan leta sig ut, där har jag nu som ett hål, ganska stort och skitvidrigt rent ut sagt! Det måste läggas om flera ggr per dag för att hålla bakterier borta och torka ur vätskan. Så det kommer dröja innan det hålet läker och så länge det är som det är så dröjer oxå behandlingen. Det är 2 veckor sen imorrn som jag opererades så jag kan räkna med ca 4 veckor till minst innan en behandling påbörjas. 

Med Isabella går allt jättebra! Ovanligt bra sa en läkare. Peter och Isabella fick flytta till familjerum samma dag som hon var 1 vecka gammal. Vilket innebär att hon klarar sig väldigt bra på egen hand, endast sonden kvar. Vi tränar henne på att äta på flaska, vi gör det mest för att hon är enormt snuttig! Hon letar som en tok efter mitt bröst när vi ligger hud mot hud och hon är hungrig, hon är så stark så hon lyfter huvudet helt och lägger det åt andra hållet och letar där med. Så vi får ta till nappen istället men även därför försöker vi med flaskan.. Hon ökar även fint i vikt, hon gick ner som mest till 1390 gram och vägde igår 1539 gram så snart är hon förbi sin födelsevikt! Vår lilla skrutt ❤️ hon är väldigt populär liten tjej på neo, alla vill se henne för hon är sååå söt och flera stycken vill gärna ta med henne hem. Det pratas om henne i lunchrummet, - har du sett bebisen på tvåan? Vi som är hennes föräldrar tycker såklart hon är supersöt så det är roligt när andra tycker desamma. Min kära mor är här nu och stöttar upp oss, jag försöker vara nere på neo så mycket som möjligt men måste ändå lägga mycket tid på mig själv med såromläggning, antibiotika, läkarronden etc.. 

Ska försöka blogga lite mer men uppdaterar även flitigt på min instagram där ni är välkomna att följa mig @carrolisa 


Vi kallar detta kollage för Kung fu
Faster Susanne
2015-04-14 @ 13:39:05

Som vi har väntat på uppdatering. Hoppas du får iordning på infektionen o kryar på dig snabbt 😉 Förstår att det pratas om Isabella hon är ju så söt lilla sessan. Härligt att stolta mamma/mormor kan vara hos er o stötta ❤️
Kramar till er alla
Susanne o Thomas

Madeleine
2015-04-14 @ 17:33:14

🌺🌺🌺

Anonym
2015-04-14 @ 21:50:13

Åh så söt :-) skönt att dom lyssnatpå dig nu och att du börjar känna dig bättre. Kärlek till er.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0