Familjehelg!

Jag har haft en mysig helg med familjen.  I fredags kom min kära mor, vi åt god mat och kollade film. Hon och Peter hade sina duster (på skämt) dom håller på heeeela tiden och retar varandra och det är så roligt att se, ren kärlek skulle jag kalla det. Sen på lördagen så kom min far och lillebror samt min bebis Buster! Vi hade en fullspäckad dag med först besök av Angelica, Robban och supersöta lilla Hugo! Sen iväg till Kungens kurva för shopping, vi beställde vagn, en Brio go next, black melange, den kommer i mars. Lite tillbehör till vagnen samt skötväska och babyskydd. Jag har läst massor om den vagnen, info samt tester. Jag gillar den verkligen och blev enormt glad när Peter kände desamma. Skötväskan tycker jag är görsnygg men egentligen var jag sugen på ett annat mönster men då sa Peter stop! ☺️ Vi har lite olika smaker så ibland gäller det att det ska passa oss båda. Men jag är mer än nöjd. Dom hade även erbjudande att man fick babyskyddet på köpet! Tur för oss. Det enda vi inte köpte var en bas till bilen. Vi har ju ingen bil men planerar att skaffa en, men beroende på årsmodell så skulle det styra om vi ska köpa en isofix bas eller bältad bas. Så då får det vänta till bilköpet är gjort! Var även på mio och hämtade byrån vi beställt till bebisrummet. 



Förutom att jag haft en mysig helg så har den också varit ganska tuff för mig. Jag orkar verkligen inte mycket, får ont och knaprar på mina vid behov morfin tabletter. Jag behöver inte lyfta fingret många ggr men det är ansträngande att springa i affärer samt sitta i en bil. Sen hemma så är man social, äter mat, kollar film.. Jag ska nu försöka ha några dagar som jag tar det lugnt! Men det kan vara lättare sagt en gjort för jag har nämligen följt med mina föräldrar hem till Norrköping, många man vill träffa men jag får ta lugna puckar!! 

I veckan så märkte jag att kirurgtejpen på mitt ärr var fuktigt, även fått blöta fläckar på tröjan på magen. Men läste lite om infektion och kände inte att jag passade in där, så pratade jag med en sköterska på vårdavdelningen och vi kom fram till att det säkert bara var sårvätska. Men sen igår kväll så rann det mer vätska än tidigare och när vi tog bort tejpen kände jag en illa lukt! Pappa och mamma kollade samt tvättade. Det har blivit tre hål där det ligger som varklumpar. Så jag fick träffa en läkare imorse. Det är ingen infektion men jag ska ha lite extra uppsikt och fått kompress vid hålen. Hoppas att läkningen ska komma på rätt spår igen. 

Nu ligger jag på mina pärons soffa med en stor påse godis! Mums mums! Trött som tusan och saknar redan min älskling ❤️ Men han kommer på fredag. 

PussoKram 

Madeleine
2015-01-26 @ 09:05:05

Så roligt att du har haft din familj hos dig, de kan ge styrka och glädje, nr det är tufft. Barnvagnen är jättesnygg🌺🌺🌺

Elin kusin
2015-01-26 @ 10:47:24

Så mysigt med alla bebis saker och familjemys. Njut av familjens närhet och bara vila nu <3

Jeanine
2015-01-26 @ 15:27:03
URL: http://jeanineesberg.com

Vad skönt för dig att få umgås med nära och kära!
Vi har en oöppnad isofix till bilen, eftersom vi inte heller har bil. Ni kan få köpa den till ett bra pris om ni vill, så kolla med oss innan ni köper en sen. Vi kommer aldrig få användning för vår tror jag.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0