Nåt nytt :)

När jag lagar mat så vet man ibland aldrig hur det slutar, ialf inte när jag lagar kolhydratsfattiga rätter, för då vill man ju alltid hitta nya medel till att ersätta potatis,pasta,ris m.m, visa saker tkr man om o andra inte! Jag googlar alltid när jag ska göra nåt sen gör jag oftast nåt eget av det receptet jag hittar. anledningen till det e att jag kanske inte har alla ingredienser hemma o man tager vad man haver :)

Nu har jag ialf snurrat runt lite o det blev riktigt bra :D
först skulle jag bara woka lite hackad (stora bitar) vitkål tillsammans med hackad lök o morot.
när jag gjort det med massa andra ingredienser som kommer längre ner snart.. så fick jag för mig att mixa ihop allt, tänkte att det skulle bli mer mosliknande o då mer mättande ;) ja så när det va gjort så tänkte jag det har kan ju stekas. så då hade jag bara i 2 ägg o lite fiberhusk o hela kalaset slutade med några slags råkostbiffar.. supergoda:P

Recept (inte mängd för allt jag gör e på måfå)
wokad lök, morot och vitkål
torkad mynta, koriander
salt, aromat
vitvinsvinäger, olivolja, citronsaft
ägg, fiberhusk

mixa ihop allt, gör en biff, lägg i pannan. se till att inte bränna den för det går fort. till det här hade jag tandori kyckling så skulle ju passa med lite turkisk yogurt på sidan. men biffarna e väldigt saftiga så inget måste.
snabbt o enkelt o gott :)




Gottigottgott :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0