Fullt upp!

Häromdan va vi på Ban phe festivalen, vi hade jättekul plus mysigt:)
De fanns en hel del billig shopping, de va så billigt så man knappt trodde de va sant! Kul
Jag höll i plånkan för den e strax tom, hela väskan e ju full me grejjer:P hehe
                                 
Snygga glajer:P inte riktigt min stil kanske hehe


Naaaw:) hehe söta! Kosta 150 bath.. Fanns även massor o små valpar i alla dess raser:)

Juuuu! Thailändsk godis, No thanks! Larver,grässhopper,kakellackor, You name it!

Japp, vi körde radiobilar, 3 ggr:P Skitkul, inga bälten o lite fortare, Ofcourse!
Peter hade kul me att gagga ihop sej me alla grabbar mellan 8-12 år så jag
blev självklart den utsatta, fyyfan va dom krocka mig, jag bara flög runt i bilen o
slog varenda ben! Haha :D

Number one - NOT;P


De fanns massa olika matstånd, så vi gick o plocka allt vi ville ha sedan slog vo oss ner här
Jag höll mej mest på krabban så fick de bli en smörgås hemma sen, hehe:P

Efter 3 dar av dåligt/regnigt väder beslöt vi oss för att åka ti Rayongs akvarium,
där ska typ allt finnas som finns i  thailändska vatten, en del scary things:)







Färdiga på akvariet så åkte vi i spöregnet ti tesco för att handla de sista.
slank visst ner lite Gosaker:P hehe MMM:P

Thaiarna e helt galna i sötsaker, speciellt bakelser o speciellt Donuts:P

De regna nåt fruktansvärt, kändes som hagel i ansiktet när man satt på moppen,
som tur va hade vi capes på oss, men blev ändå rätt så blötta!


Sist men inte minst -

Igår va vi på partajj!
En by 5 km härifrån hade sin avslutning på Sonkran (thailändska nyåret)
Vi va vid det vita templet o de va full hålligång, jättekul!
Jag bara dansa, dansa, dansa alla dansa! Thaiarna e helt galna på att dansa,
hehe man kände sej mest som en urangutang för armarna o benen bara flög runt,
man e helt slapp i kroppen. De va otroligt kul, de fanns lixom inga gränser för nåt,
alla va precis som de ville! Nedanför dansscenen så satt där lite folk vid ett bord
man skulle tydligen betala 100 bath per dans, men tror ingen gjorde de ialf, pengarna gick ti templet!
Vi va ju de enda faranger där, jag, Peter, Jan-olof, Kerstin o Inga-britt o det uppskattades verkligen
tom de där man skulle betala till bjöd mej på en öl:) hehe alla ville dansa me en både killar som tjejer:P
På den här festen åkte vi me dom som jobbar på Lampan (restaurangen) så när de sluta kl 21.30 ungefär
drog vi vidare ti ett kareokeställe, dom hade ytterst lite engelska sånger men jag satte igång att skråla, OMG! Ha!
Kameran dog tyvärr redan i början på kvällen så knapp några bilder men ett par ialf:P


Kerstin o Chakwali

Peter, Jan-olof, Rampan o en som jobbar på restaurangen, vet ej namnet!

Jag o Chakwali:)

Som ni säkert förstått så umgås ju inte jag o Peter me några i vår egen ålder, hehe
Aa men vi har verkligen haft jättekul me alla vi umgåtts me under vår resa.
De jag vill säga e ialf att jag o Peter uppfattas som äldre en vad vi e, hehe
När vi träffa Inga-britt första gången prata hon massa om sin son, sen sa hon att
de va så kul att träffa oss o hon ville gära ses ifall han skulle komma ner nu, för kan ju va
kul för honom att träffa folk i sin egen ålder, haha what sa du inte att han va 33, hur gammal
tror du jag e??!
haha aa så de va en!
Sen träffa vi Hasse - Han gissa på att Peter va 35 o jag 33, herreguud! Han höll på att dö när
Peter sa minus 15.. Skitkul! Han sa att vi prata ju så vuxet, jag har ju en dotter på 28 år o hon e ju inte
alls som ni! Sen har vi Mr John från England! Han trodde jag va 24 o att Peter va nåt år äldre, han sa innan
att jag ser att du e ung men du e så vuxen! Han tycker att Peter e förvånatsvärt lugn för att va en 20 åring.
Alla har blivit så chockade - Jag har försvarat me att hur ofta umgås ni me 20 åringar, jag tror att era gissningar
mer beror på eran oerfarenhet!
Men John sa att han jobbar som lärare me 18-19 åringar o dom e långt ifrån oss
plus att han sa hur många 20 åringar skulle ens vilja sitta här o umgås me oss o tycka de va kul. Sant!
Jag älskar att träffa alla dessa olika människor, man lär sej otroligt mycke. många har helt olika liv en dej sj
o de e alltid lika intressant att höra. Mr John o lärare i England, Hasse e mc knutte o bor i Thailand sen 10 år
tibax, Kerstin o Jan-Olof bor i en sommarstuga långt in i mörka skogar uppe i Norrland me utedass, o Inga-britt
e högt uppsatt på Nordea o bor i en flott våning mitt i Sthlm... Haha visst e de kul?? o vi har skitkul ihop tillsammans
me thaiarna som lever ett helt annat liv. . . .

Xoxo
sarah
2009-04-28 @ 18:21:17
URL: http://http//www.sarahan.blogg.se

Hej på er. Ni ser bruna och fina ut. Ser att ni hittar på roliga saker och mår bra på bilderna. Ta hand om er. Kram Sarah




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0